عادت‌های رایج اشتباه در تغذیه

بازدید کنندگان : 1077 دسته بندی سبک زندگی
  • خوردن سه وعده غذا در روز تا سر حد سیر شدن

یکی از بزرگترین اشتباهات که در کشور ما رایج شده داشتن سه وعده غذایی است که در بعضی مواقع مهم ترین وعده که صبحانه می‌باشد حذف می‌شود و در عوض وعده میانی بیشترین حجم را به خود اختصاص می‌دهد.

از آنجایی که فاصله میان این وعده ها زیاد است به دلیل گرسنگی حجم وعده افزایش یافته و افراد با اضافه نمودن کربوهیدرات با مقدار زیاد مثل برنج و نان این گرسنگی را جبران می نمایند.

این روش تغذیه باعث چاقی، افزایش حجم معده، سوزش سر معده یا ریفلاکس و مشکلات هاضمه خواهد شد.

بهترین روش برای اصلاح این مورد جلوگیری از گرسنگی مفرط می‌باشد، بنابراین پیشنهاد می‌شود تعداد وعده‌ها به تعداد بیشتر با حجم کمتر و تنوع کمتر تغییر کند به عنوان مثال :

صبحانه،میان وعده صبح ،ناهار،عصرانه، شام

در کشور ما حجم زیادی از ناهار به برنج و نان و خورشت ها اختصاص داده می‌شود که حجم اعظم آن دفع می‌گردد و ارزش غذایی زیادی ندارد خوردن ۵ قاشق برنج به صورت آبکش نشده در یک روز برای بدن کافی می‌باشد.

همچنین با وجود میان وعده ها دیگر نگران گرسنگی نخواهیم بود.

کاستن از حجم وعده‌های غذایی باعث کاهش حجم معده ،کوچک شدن شکم ، احساس سبکی و هضم بهتر غذا خواهد شد.

  • مصرف غذاهای چرب
  • خوردن سالاد به همراه غذا
  • خوردن نوشابه  آب یا آبمیوه به همراه غذا
  • خوردن میوه شیرین و دسر بعد ازغذا
  • خوردن چای بعد از غذا
  • سرخ کردن و سوخاری کردن
  • مصرف زیاد نمک و شکر
  • خوابیدن بعد از سیر شدن
  • مصرف شیرینی و کیک
  • مصرف آب میوه و نوشیدنی های غیر طبیعی
  • مصرف کنسرو مربا و ترشیجات

 

 

نظرات کاربران