چرا من همیشه وقت کم می آورم !؟

بازدید کنندگان : 1093 دسته بندی مدیریت

در این مقاله برخی از دلایل عدم داشتن فرصت کافی و زمان مناسب برای رسیدگی به کارها را بررسی می‌کنم ، لازم به ذکر است این موارد مربوط به مدیران ارشد می‌باشد .

  • کم بخوابید ، زود بخوابید و زود بیدار شوید

یکی از بزرگترین دلایلی که شما وقت کافی در روز ندارید خوابیدن زیاد است ، از نظر بنده یک مدیر نباید بیش از 7 ساعت در روز بخوابد ، 6:30 خواب شب و 30 دقیقه خواب میان روز یک خواب ایده آل و مناسب می باشد .

مدیرانی که بیش از 8 ساعت در روز می‌خوابند تمام زندگی خود را در خواب خواهند بود ، کسالت و بی حوصلگی اولین عوارض این میزان خواب است.

زود بخوابید و زود هم از خواب بیدار شوید ، اکثر مدیران موفق دنیا بین ساعت 4 تا 6 صبح از خواب بیدار می‌شوند ، بد نیست به لیست زیر یک نگاهی بندازید :

29 Successful People Who Wake Up Really Early

 بنده ساعت ۶ صبح هر روز از خواب بیدار می‌شوم٬ یک فنجان قهوه می‌خورم و سپس از۶:۳۰ تا ۸ ورزش می‌کنم بعد از برگشت و دوش گرفتن یک صبحانه کامل و بعد به دفتر مراجعه می‌کنم.

  • یکبار با دقت و صحیح کار را انجام دهید

به جای اینکه یک کار را بی دقت انجام دهید و چند بار آن را چک کنید به طوری کار کنید که هیچ کس نتواند از شما ایراد بگیرد ! این رمز موفقیت شماست فراموش نکنید.

  • یک برنامه مدون برای هفته خود داشته باشید

اگر برنامه نوشته شده ندارید از همین الان شروع به نوشتن برنامه خود کنید ، یک سری کارها را در برنامه تان فیکس کنید ، به عنوان مثال زمان ورزش ، صرف غذا ، برخی از جلسات داخلی ، کلاس های آموزشی و....

برای برنامه های متغیرخود مثل جلسات از قبل برنامه ریزی نمایید و از منشی خود بخواهید از قبل به شما یاد آوری نماید و آنها را در برنامه مدون هفتگی شما بگنجاند ، همیشه روز قبل به برنامه روز آتی و روزهای آتی یک نیم نگاهی بندازید.

  • لیستی از کارهای روزانه ایجاد کنید و به ترتیب میزان وقتی که از شما می‌گیرد آنهارا مرتب نمایید.

پس از آن شما متوجه خواهید شد که وقت زیادی را برای کارهای خیلی ساده گذاشته اید ، یا به صورت وسواسی وقت خود را معطوف کار خاصی کرده اید.

متوجه می‌شوید زمان زیادی را در ترافیک و پشت فرمان سپری می کنید و... 

وقت زیادی را برای تکرار گفته های قبلی می‌گذارید و وقت زیادی برای چند بار چک کردن کارهای دیگران قرار می‌دهید.

زمان زیادی از شما برای کنترل و گفتگو با نیروی انسانی صرف می‌شود.

و....

  • کارهایتان را واگذار کنید !

به طور قطع اگر وقت کم می آورید از جمله افرادی هستید که اصرار دارید همه کارهایتان را به تنهایی و با کمترین هزینه انجام دهید ، برای انجام کارهایتان به دیگران مسئولیت بسپارید و کمی بیشتر هزینه کنید

  • مترونوم کار خود را افزایش دهید

روش هایی را برای افزایش سرعت کار خود خلق کنید ماشینی کردن بسیاری از کارها  افزایش سرعت عمل انتخاب و تصمیم گیری باعث بهبود مترونوم کار شما خواهد شد.

  • هر روز ورزش کنید

شما باید ورزش کنید تاکید می‌کنم باید هر روز ورزش کنید حداقل یک ساعت

سعی کنید در ساعات اولیه صبح این کار را انجام دهید  ساعت ۶ تا ۷ صبح ساعت بسیار مناسبی است چرا که علاوه بر اینکه در طول روز سرحال هستید وقت بعد از ظهر شما نیز آزاد خواهد بود.

  • آخر هفته را تفریح کنید

دو روز آخر هفته را به خودتان استراحت بدید  برای خودتان در کنار خانواده  دوستان و حتی همکاران برنامه های تفریحی شاد بگذارید  مسافرت بروید و هیجان داشته باشید.

  • تکلیف خودتان را روشن کنید 

بعضی از ما تکلیفمان با خودمان روشن نیست  نمی‌دانیم مدیر هستیم  ؟ ایده پردازیم‌؟ فروشنده ایم ؟ کارمندیم ؟ 

شما نمی‌توانید هم ایده پرداز باشید هم یک مدیر موفق  نمی‌توانید همه کارها را خودتان سرپرستی کنید و خلاق هم باشید.

  • سریع انتخاب کنید نه با عجله !

اگر بین انتخاب های متعدد همیشه سر در گم هستید و زمان زیادی طول می کشد تا یک انتخاب انجام دهید همین الان یکی از دلایل مهم نداشتن وقت کافی در زندگیتان را فهمیدید 

به سرعت و با قدرت تصمیم بگیرید هیجان زده و عجول نباشید ولی انتخابتان را انجام بدهید کسانی که قدرت انتخاب سریع ندارند معمولا به کندی و بدترین گزینه را انتخاب می کنند.

  • روابط اطرافتان را مدیریت کنید

دوستان زیادی دارید و همه از شما انتظار دارند هر هفته آنها را ببینید ؟ روزانه تلفنی با آنها صحبت کنید ؟ در شبکه های اجتماعی با آنها گفتگو کنید ؟

شما در حال اتلاف وقت زیاد هستید

دوستان الماسی خود را انتخاب کنید و به صورت کاملا معقول برای آنها وقت بگذارید٬ دیدار های کوتاه تلفن های در حد احوال پرسی داشته باشی.

اندکی بیشتر برای خانواده و عزیزان( پدر ٬ مادر٬ خواهر و برادر و همسر و فرزندان ) خود وقت بگذارید و به فکر خویشاوندان خود نیز باشید .

  • بیماری اخبار !

این بیماری به سراغ اغلب آقایان عزیز می‌رود ٬ علاقه خاصی داریم تمامی اخبار کلیه کانال ها و سایت های خبری را دنبال کنیم ! بنده اگر جای شما بودم حداکثر روزی یکبار فقط سرفصل خبرهارا مرور می‌کردم.

  • تغذیه صحیح داشته باشید 

بله به همین سادگی تغذیه نادرست نه تنها شمارا بیمار می‌کند بلکه سرعت کار شما را کم کرده و کسالت و بی حوصلگی به سراغ شما خواهد آمد ( مقالات تغذیه بنده را مطالعه کنید )

  • برای کمک علمی به دیگران وقت صرف کنید !

شاید فکر کنید که وقت صرف کردن برای دیگران با این کمبود وقت باعث نابودی همان وقت باقی مانده شما خواهد شد ! دقیقا بر عکس به شکل معجزه آسایی زمان شما چند برابر خواهد شد. ( امتحانش مجانی است )

  • از فراغت های کوچک خود استفاده کنید

شما چند ساعت در روز مطالعه می کنید ؟ بله جواب شما این است که فرصت برای مطالعه ندارید چرا که هیچ کس نمیگوید چیزی برای مطالعه ندارد

در اکثر کشورهای دنیا در مترو ، اتوبوس ، تاکسی و .... برای مطالعه افراد کتابهای کوچک و یا مجلاتی وجود دارد که افراد در زمانی که زمان خود را در این شرایط سپری می کنند وقت خود را با مطالعه مفید پر کنند ، ولی متاسفانه در کشور ما این موضوع فقط در مطب پزشکان دیده میشود آن هم فقط در حد سرگرمی

در برخی از کشور ها حتی در سرویس بهداشتی نیز مطالبی برای خواندن قرار میدهند ،  اهمیت مطالعه انقدر زیاد است که در 5 دقیقه ای که شما در دستشویی هستید هم میتوانید 5 مطلب و جمله مفید بخوانید

ما بیش از 3 ساعت در روز در خودرو ، تاکسی ، اتوبوس ، مترو و ... هستیم آیا میدانید اگر این 3 ساعت را به مطالعه و گوش دادن مطالب مفید بپردازیم در یک سال در حدود 1000 ساعت مطالعه کردید یعنی به طور متوسط 100 کتاب 100 صفحه خواندید !

آقای مدیر به جای گوش دادن به موسیقی و اخبار تکراری رادیو در هنگام رانندگی کمی روی زبان انگلیسی خود کار کن و چند مطلب انگلیسی گوش کن ، چند سخنرانی مفید گوش بده و از زمان خود استفاده کن

 

 

نظرات کاربران