اشتیاق کاربران به تکنولوژی های نوین

دسته بندی : تکنولوژی نوین
محبوبیت تکنولوژی‌های نوین مانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در میان کاربران
تحقیقات نشان داده است که مشتریان (کاربران) بیشتر در مورد این تکنولوژی‌های جدید هیجان زده می‌شوند.
طبق آخرین تحقیقات به عمل آمده، مصرف کنندگان تکنولوژی های پیشرفته با هیجان بیشتری تکنولوژی‌های نوین را دنبال می‌کنند.
آنها به دنبال نشانه ای برای وجود تکنولوژی بعدی می‌باشند.
براساس تحقیقاتی که در سایت  Mobiles.co.uk به عمل آمده، بیشتر فروشندگان تلفن‌های هوشمند، اذعان داشتند که تقاضای عمومی برای سرویس های VR (Virtual reality/واقعیت مجازی)، AR (Augmented reality/واقعیت افزوده) و AI (Artificial intelligence/ هوش مصنوعی) افزایش یافته است.
بررسی های این سایت نشان می‌دهد که در چه صورت آخرین پیشرفت های تکنولوژی میتواند قابلیت هایی که گوشیهای هوشمند در آینده خواهند داشت را شکل می‌دهند.
در 12 ماه گذشته، این شرکت اعلام کرده است که در کشور انگلستان، افزایش تقاضا برای موارد زیر ثبت شده است: همانطور که ملاحظه می‌کنید، واقعیت مجازی در صدر این آمار قرار دارد.
جای بسی شگفتی است که واقعیت مجازی توانسته علاقه مشتریان را به خود جلب کند.
در یکسال گذشته، محتوای موجود در واقعیت مجازی در دو موضوع بازی و محتوای ویدئویی به طرز چشمگیری افزایش یافته است.
پیش از این، قیمت یک کامپیوتر و یک هدست VR برای تجربه واقعیت مجازی، قیمت بالایی داشت؛
اما در حال حاضر به علت افزایش حضور واقعیت مجازی در رویدادهای مختلف، بازاریابی، کسب و کارهای اختصاصی و استفاده در کنسول بازی سونی، قابل دسترس تر شده است.
سیستم عامل های موبایلی ارزان قیمت (مانند گوگل دی دریم) نیز استفاده از این قابلیت را بهبود بخشیده‌اند.
فردی به نام "سین دافی" که مدیر فنی شرکت واقعیت مجازی هولوسفر (Holosphere) است، می‌گوید که گوگل دی دریم (Google Daydream)، تاثیر بزرگی در تجربه واقعیت مجازی در موبایل داشته است.
او می‌گوید در سال 2017 باید شاهد پیشرفت چشمگیری در این نوع از گوشی ها باشیم که در بالاترین سطح از اکوسیستم اندروید خواهد ایستاد.
بدین ترتیب، تجربه واقعیت مجازی به صورت بالقوه در گسترده‌ترین سیستم عامل جهان قابل دسترس خواهد بود.
سین دافی معتقد است که شبکه توزیع نرم افزاری اندروید، در قابلیت گرافیکی موبایل، با سرعت در حال پیشرفت است؛
در حقیقت قبل از آنکه اکثر دستگاه‌های موجود در بازار به واقعیت مجازی تجهیز شوند، مسئله زمان در اینجا مطرح می‌گردد.
به همین ترتیب، در یکسال اخیر، رشد فزاینده‌ی هوش مصنوعی نیز قابل تامل است.
هوش مصنوعی که شرکت آمازون ارائه می‌دهد، فروش فوق العاده ای داشته است؛
با وجود اینکه این هوش مصنوعی از توانایی اندکی در رسیدگی به امور جامع برخوردار است اما توسعه دهنگان با مهارت‌های خود، این سرویس را برای ادغام با سایر سرویس ها و محصولات آماده می‌کنند.
چندی پیش، شرکت اپل تکنولوژی‌ای به نام "هوم پد" را با قابلیت Siri ادغام کرد.
این قابلیت، کنترل آسان خانه های هوشمند را از طریق دستگاه های شخص ثالث که در حال حاضر از قابلیت HomeKit پشتیبانی می‌کند، فراهم می‌آورد.
همچنین، تحقیقات نشان می دهد که در یکسال اخیر، علاقه مصرف کنندگان و متقاضیان در موارد زیر کاهش یافته است:
  • فناوری های پوشیدنی (کمتر از 18 درصد)
  • فبلت ها (کمتر از 16 درصد)
به نظر می‌رسد پوشیدنی‌ها برای گوگل و تولیدات پوشیدنی اندروید، یک فرصت از دست رفته باشد.
اما اپل با ارائه ساعت های خود همچنان در این زمینه پیشتاز است و نشان داده که یک تکنولوژی پوشیدنی تا چه حد می‌تواند زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد.
در ساعت هوشمند اپل نسخه 4.0 قابلیتی به نام GymKit وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد که میان ساعت هوشمند خود و تجهیزات ورزشی ارتباط برقرار کنید.
اینکار به شما کمک می‌کند تا تمرینات ورزشی خود را هدفمند نمایید.
این قابلیت برای افرادی که به صورت مرتب به باشگاه ورزشی می‌روند، مفید خواهد بود.
این امکان، جلوه ای است از آنچه یک پوشیدنی می‌تواند فراتر از گوشی شما باشد.
واقعیت افزوده، تکنولوژی دیگری است که مصرف کنندگان تمایل زیادی به ان دارند.
این شدت از تمایل و علاقه از نصب برنامه های مختلف نشات می‌گیرد؛
برنامه هایی همچون
  • اسنپ چت (Snapchat) (با 20.7 میلیون دانلود)
  • پوکمون گو (Pokémon Go) (با 3.7 میلیون دانلود)
  • فیس اپ (FaceApp) (با 1.9 میلیون دانلود)
  • MSQRD (با 420هزار دانلود)
  • اسکای مپ (Sky Map) (با 329 هزار دانلود)
  • استار چت (Star Chart) (با 110 هزار دانلود)
  • کوئیور (Quiver) (با 37هزار و 500 دانلود)
  • گوگل اینگرس (Google Ingress) (با 26هزار دانلود)
  • لیر (Layar) (با 10 هزار و 900 دانلود)
هیچ تردیدی نیست که هریک از موارد مورد بررسی در این مطلب (واقعیت مجازی، هوش مصنوعی و واقعیت افزوده) در حال حاضر در دنیا وجود دارند، فقط به این علت که مردم این تکنولوژی‌ها می‌خواهند.
واقعیت مجازی، هوش مصنوعی و واقعیت افزوده به سبب داشتن طرفداران بیشتر آینده مشخصی دارد.
اما به نظر می‌رسد که تکنولوژی های پوشیدنی آینده مشخصی نداشته باشند.
منبع: /https://www.developer-tech.com